شهر کرمانشاه یکی از شهرهای زیبا و تاریخی ایران است. این شهر در استان کرمانشاه قرار دارد و دارای میراث فرهنگی و تاریخی غنی است. کرمانشاه دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی مانند تخت جمشید، بیستون، تپه های تخت سلیمان، قصر شاه عباسیان و موزه دفاع مقدس می‌باشد. علاوه بر آن، این شهر مشهور به طبیعت زیبایی همچون کوه های زاگرس و چشمه های زیباست.  برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما کرمانشاه، می‌توانید به وب‌سایت‌ جستجو۲۴، مراجعه کنید یا با آژانس‌ مسافرتی رابین تابان آسمان (۰۹۱۲۰۳۶۱۵۰۸ – ۳۳۳۶۶۶۶۷-۰۴۴) تماس بگیرید.

جاهای دیدنی کرمانشاه

1. بیستون: این مجموعه تاریخی در حاشیه شهر کرمانشاه قرار دارد و شامل نقوش سنگی و نقش‌های تاریخی است که به دوران هخامنشیان بازمی‌گردند. این مکان توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران به عنوان یکی از آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

2. تپه هاشتان: این تپه‌های باستانی در حومه شهر کرمانشاه قرار دارند و از دوران هخامنشیان تا سلوکیان به دست آمده‌اند. تپه هاشتان شامل بازتاب‌های فرهنگی و باستان‌شناسی منحصربه‌فردی است که ممکن است برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان شناسی جذاب باشد.

3. موزه تاریخی ابن‌سینا: این موزه به یاد فیلسوف و دانشمند بزرگ ایرانی، ابن‌سینا، ساخته شده است. در این موزه می‌توانید با زندگی و آثار ابن‌سینا آشنا شوید و اطلاعات بیشتری درباره او به دست آورید.

4. معبد آناهیتا: این معبد در منطقه تاکستان قرار دارد و به دوران هخامنشیان بازمی‌گردد. معبد آناهیتا به عنوان یکی از مکان‌های مذهبی و تاریخی شهر کرمانشاه شناخته می‌شود.

5. گودین تپه:گودین ثپه یا گودین‌سپه، یک منطقه باستانی در استان کرمانشاه، ایران است. این منطقه از نظر باستان‌شناسی و تاریخی اهمیت دارد و بافت‌های باستانی و آثار تاریخی در آن وجود دارد.

6. کلیسای قلب مقدس مسیح: یکی از کلیساهای مهم در شهر کرمانشاه است. این کلیسا ممکن است جزئی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر باشد.

7. غار پراو: یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در کرمانشاه است. این غار در نزدیکی شهرستان پاوه واقع شده و شامل تشکیلات کارستی و سنگ‌های آهکی است.

8. مسجد جامع کرمانشاه:مسجد جامع کرمانشاه یکی از مراکز مهم مذهبی و تاریخی در شهر کرمانشاه است. این مسجد به عنوان یکی از معابد مهم اسلامی در این منطقه شناخته می‌شود.

9. غار آسنگران :یکی از غارهای طبیعی باستانی در استان کرمانشاه، ایران، است. این غار دارای تشکیلات کارستی و سنگ‌های آهکی می‌باشد.

10. نقش گودرز دوم اشکانی :به معنای تاریخی در کرمانشاه اشاره به شخصیت تاریخی نهادهای اشکانی به نام گودرز دوم ندارد. اشکانیان یکی از دودمان‌های سلطنتی در تاریخ ایران بوده و اشکانیان دومین نسل از این دودمان بودند که توسط اردشیر دوم، پسر آریوبرزان اسکندر، بنیان‌گذار شد.

هتل های کرمانشاه

1. هتل پارسیان کرمانشاه: این هتل ۴ ستاره در مرکز شهر و در نزدیکی اماکن تاریخی و دیدنی واقع شده است. این هتل امکانات رفاهی مدرنی از جمله رستوران، استخر، و سالن ورزشی را ارائه می‌دهد.

2. هتل هما کرمانشاه: این هتل ۴ ستاره نیز در مرکز شهر و در محلی دسترسی آسان به اماکن دیدنی و خرید فراهم کرده است. این هتل اتاق‌های راحت و مجهزی را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

3. هتل همایون کرمانشاه: این هتل ۳ ستاره در مرکز شهر و در نزدیکی بازار و مراکز خرید قرار دارد. این هتل امکاناتی همچون رستوران، اینترنت بی‌سیم و سرویس اتاق را ارائه می‌دهد.

4. هتل افرا کرمانشاه: این هتل ۳ ستاره در مرکز شهر و در محلی مناسب برای دسترسی به مراکز تاریخی و دیدنی واقع شده است. این هتل اتاق‌هایی با امکانات مدرن و سرویس‌دهی مطلوب را برای مسافران فراهم می‌کند.

5. هتل کرمانشاه: این هتل ۲ ستاره در مرکز شهر قرار دارد و امکاناتی همچون رستوران، پارکینگ رایگان و سرویس اتاق را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

سوغاتی کرمانشاه

1. گلیم کرمانشاه: گلیم های بافته شده در کرمانشاه از طرح ها و رنگ های متنوعی برخوردارند و به عنوان یکی از سوغاتی های محبوب شهر محسوب می شوند. این گلیم ها را می توانید به عنوان تزئینی برای خانه خود یا هدیه به دوستان تهیه کنید.

2. چاقوی کرمانشاه: چاقوی کرمانشاه با شمشیری استوار و استثنایی تنه و مقابضی زیبا و دست ساز دارای طرح های مختلفی می باشد. این چاقوها همچنین برای استفاده در آشپزخانه و یا به عنوان یک قطعه هنری زیبا مناسب هستند.

3. حلوای کرمانشاه: حلوای کرمانشاه یکی از تخمیری های محبوب و خوشمزه است که در انواع مختلفی مانند حلوای سیاه، حلوای گردویی و حلوای عسلی در دسترس است. این حلواها را می توانید برای تقدیر از میهمانان خود یا به عنوان هدیه تهیه کنید.

4. محصولات دست ساز میناکاری: میناکاری یکی از هنرهای معروف در کرمانشاه است. شیشه‌های میناکاری شامل ظروف، جواهرات، سینی ها و سایر آثار هنری بسیار زیبایی هستند و می توانند به عنوان یک هدیه خاص و منحصر به فرد انتخاب شوند.

5. گلابی ملکان: گلابی‌های ملکان کرمانشاه به دلیل طعم خوشمزه و کیفیت بالاشان شناخته شده‌اند.

6. پسته کرمانشاه: پسته‌های تازه یا فرآوری شده از کرمانشاه جزء محصولات معتبر این منطقه هستند.

7. صنایع دستی: فرش‌های دستباف، سفالگری و منبت کاری از جمله صنایع دستی محلی هستند.

8. کالاهای زعفرانی: زعفران تولید شده در اطراف کرمانشاه نیز از سوغاتی‌های مورد توجه است.

9. هنرهای محلی: نقاشی‌ها، مینیاتورها و سفال‌های هنرمندان محلی نیز می‌توانند به عنوان هدایای جالبی انتخاب شوند.

آب و هوای کرمانشاه

به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و دره‌ای، معتدل و خنک می‌باشد. در فصل بهار و تابستان، آب و هوا معتدل و خنک است.
در فصل پاییز و زمستان، دماها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.شهر کرمانشاه در فصل زمستان ممکن است با بارش برف نیز روبه‌رو شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *