کشور اتریش یکی از کشورهای اروپای مرکزی به شمار می‌رود که با کشورهای آلمان، جمهوری چک، مجارستان، اسلواکی، ایتالیا، لیختن اشتاین، اسلوونی و سوئیس مرز مشترک دارد. این کشور همچنین جزء زیباترین کشورهای توسعه یافته دنیا به شمار می‌رود و هرساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای اقامت و یا ویزای این کشور اقدام می‌کنند. برای درخواست ویزای این کشور، نیاز به مراجعه به سفارت اتریش دارید. درباره سفارت ها چه می‌دانید؟ سفارت اتریش در تهران نماینده یک کشور در کشور دیگر محسوب می‌شوند که معمولاً به صورت دائمی یا موقت فعالیت دارند.

سفارت اتریش

محل اقامت سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی، می‌تواند در داخل سفارت باشد. شاید شنیده باشید که میگویند، سفارت هر کشور جزء خاک آن کشور محسوب می‌شود اما در واقع اینطور نیست. در حقیقت، سفارت‌خانه‌ها، بایگانی‌ها، اسناد، محل اقامت مأموران و سفیران، مصونیت سیاسی دارد.

مصونیت سیاسی بدین معناست که دو کشور متعهد می‌شوند که مقامات دولتی و دیپلمات‌های یکدیگر را مورد پیگرد قانونی قرار ندهند اما امکان اخراج این افراد وجود دارد. کشور میزبان وظیفه‌ی حفاظت از اماکن دیپلماتیک و سفارت‌ها را بر عهده دارد و مأمورین کشور میزبان حق ورود بدون اجازه به داخل سفارت‌ها را نخواهند داشت.

شاید به دلیل همین قوانین محکم است که باور فوق در بین مردم رایج شده است. در ایران سفارت‌های متعددی از کشورهای جهان وجود دارد که تمام آن‌ها در تهران متمرکزند. سفارت اتریش نیز یکی از آن‌هاست.

این سفارت در شمال شهر تهران و منطقه نیاوران قرار دارد و در ایام مختلف هفته به جز روزهای تعطیل، پاسخگوی مراجعین خواهند بود. دکتر استفان شُلتس، متولد سال 1966، سفیر رسمی اتریش در ایران به شمار می‌رود.

زبان اتریش

به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی تسلط دارد. مراحل تعیین وقت سفارت اتریش در ایران به عهده سارمان VFSGlobal است. دفتر VFSGlobal اتریش در میدان هروی، خیابان موسوی و مجتمع هروی سنتر قرار دارد و از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه به روی عموم باز است. جالب است بدانید که برای ویزای اتریش نیاز به مصاحبه نیست

و صرفاً جهت انگشت نگارش و تحویل مدارک به این دفتر در هروی سنتر مراجعه نمایید. معمولاً از زمان درخواست تا تعیین وقت 3 ماه وقت می‌برد اما اگر دعوت‌نامه یا درخواست ویزای پزشکی داشته باشید، در مدت‌زمان کمتری، تعیین وقت انجام می‌شود.

به طور کلی مراحل درخواست ویزا با پیچیدگی‌های زیادی همراه است و بهتر است از طریق یک آژانس مسافرتی برای ویزای توریستی اتریش و یا دفتر حقوقی برای دیگر ویزاها اقدام نمایید. به طور کلی مراحل درخواست ویزا با پیچیدگی‌های زیادی همراه است

ساعات کاری سفارت اتریش در تهران

ساعت کاری روتین سفارت اتریش، برای تحویل گذرنامه و تائید مدارک از ساعت دوشنبه‌ها الی پنجشنبه‌ها از ساعت 14:00 الی 16:30 به وقت تهران خواهد بود. برای امور مربوط به تحویل نامه نیز در همین ساعت می‌بایست اقدام نمایید و به یاد داشته باشید که این مورد نیاز به هماهنگی دارد.

همچنین مراجعین می‌توانند برای درخواست‌هایی که نیاز به نوبت‌گیری و تعیین وقت قبلی ندارند، دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:45 الی 11:15 به استثنای تعطیلات رسمی در ایران و اتریش، به سفارت مراجعه نمایند.

اگر به قصد تکمیل نواقص پرونده و تحویل اظهارنامه‌های کتبی به سفارت می‌روید، می‌بایست در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 11:30 الی 12:30 مراجعه نمایید. ضمناً برای درخواست ویزای اتریش و اقامت، حتماً می‌بایست تعیین وقت سفارت صورت گیرد که آژانس‌ها معمولاً از طریق ایمیل درخواست تعیین وقت می‌دهند.

اگر شما نیز قصد دارید برای ویزا اقدام نمایید، می‌توانید تعیین وقت سفارت اتریش را به کارشناسان جستجو24 بسپارید تا در اسرع وقت با هزینه‌ای مناسب، مراحل نوبت‌گیری شما را انجام دهند.

 

نشانی سفارت اتریش در ایران:

تهران، نیاوران، خیابان باهنر، خیابان مقدسی، خیابان احمدی زمانی، کوچه میرولی، پلاک 8 – کد پستی: 1979633755

شماره تماس سفارت اتریش: 22750038-021 الی 40

فکس: 22705262-021

ایمیل سفارت اتریش در تهران: teheran-ob@bmeia.gv.at

آدرس سایت سفارت اتریش در ایران: /www.bmeia.gv.at/fa/oeb-teheran

 

انجمن فرهنگی اتریش در تهران

دفتر انجمن فرهنگی اتریش در تهران، زیر نظر سفارت این کشور فعالیت می‌کند. این دفتر در حیطه فعالیت‌های فرهنگی نظیر معماری، هنرهای تجسمی، آموزش زبان،فیلم و ویدئو،گفتگوی بین فرهنگی،گفتگوی بین ادیان، ادبیات، موسیقی، اطلاعات دیپلم زبان آلمانی از اتریش، تحصیل در اتریش را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

به نقل از وب‌سایت سفارت اتریش: «انجمن فرهنگی اتریش در تهران پیش از هر چیز، در وهله اول وظیفه خود می‌بیند که در چارچوب گفتگوی تمدن‌ها در جهت رسیدن به تفاهم و صلح میان جوامع فرهنگی متأثر از غرب، مسیحیت و جهان اسلام نقشی ایفا کند.

از آن جایی که ایران از لحاظ سیاسی و فرهنگی یکی از بانفوذترین کشورها در جهان اسلام به شمار می‌آید، لذا تعهدات هدفمند سیاسی و فرهنگی می‌تواند تأثیرات چشم‌گیری را در این کشور به دنبال داشته باشد».

آدرس دفتر فرهنگی سفارت اتریش:

خیابان سهروردی، خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، خیابان ششم، نبش سیبویه، پلاک 1

شماره تماس دفتر فرهنگی اتریش در تهران: 88765525-021

ساعت کاری دفتر فرهنگی اتریش در تهران: یکشنبه تا چهارشنبه 9:00 الی 16:00 و پنجشنبه‌ها 9:00 الی 13:00

ساعت کار کتابخانه مرکز فرهنگی اتریش: شنبه 9:00 الی 18:00 و یکشنبه تا چهارشنبه 9:00 الی 16:00

در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص نحوه گرفتن ویزای اتریش و مراحل انگشت نگاری و تعیین وقت، میتوانید با شماره 33366667-044 تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت نمایید.

با جستجو24 آسان سفر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *